חוגים - סדנאות, קורסים, הפעלות, שיעורים, פעילויות אתגריות ועוד.

מידע למפרסמים חדשים
מאמרים וכתבות

רשמים מהתנסות בשיטת "מחשבת הגוף"מאת: אילה כספרי    30.09.14

  הוספת תגובה חדשה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של חוגל
לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.


 

  שלח לחבר

שלח את המאמר ל -




כמורה שמלמדת מחשבת הגוף אני נתקלת לא פעם בשאלה "מה זה מחשבת הגוף?" ולמרות שאני מלמדת את השיטה ומתעמלת בה כבר הרבה שנים, בכל פעם מחדש אני מחפשת את המילים המתאימות.

בשיטה הזו שהומצאה ע"י הפיזיותרפיסטית יוספה מיכאלי יש הרבה מאוד רבדים. וככל שמתעמלים בה יותר נפתח עולם עשיר ומסקרן תנועתית ומחשבתית המאפשר להתבונן בגוף מכיוונים שונים ומגוונים.


האם זו התעמלות? אפשר להגדיר את השיטה גם כהתעמלות, או אולי יותר כשיטת תנועה, כי מה שקורה בשיעור שונה מאוד מההתעמלות הקונבנציונאלית שאנחנו מכירים. כמו שמתעמלת אחת אמרה לי בסוף שיעור: " זו לא התעמלות זו אמנות!" מאחורי השילוב המשתנה והמגוון של התנועות יש הרבה מאוד מחשבה, ידע והבנה גופנית רחבה. למידע הזה יש ערך רב כי משמעו שלהתעמל במחשבת הגוף זה לא רק לעשות תנועות. זהו תהליך מתמשך של למידה, איסוף מידע ותובנות על הגוף שבעזרתן ניתן להתנהל גם בחיי היומיום טוב יותר.


במחשבת הגוף מפנים את הקשב פנימה , ולומדים להתנועע באופן ייחודי שממש מטפל בגוף. בעזרת שאלות מנחות של המורה והפניית תשומת הלב לפרטים הקטנים לומד המתעמל להכיר את חלקי הגוף השונים ולהניע אותם בשילובים שונים ומגוונים שמשפיעים לעומק. את ההישגיות אנחנו משאירים בחוץ ובשיעורים לומד המתעמל להתיידד עם גופו (במקום להתקיף אותו), לזהות אזורי תורפה ולהתנועע באופן איכותי, מיטבי ובריא מתוך התחשבות בגבולות היכולת האישית.


איכות התנועה שנלמדת בהדרגה מביאה איתה תוצאות טובות. בדרך זו ניתן להקל על כאבים ולמנוע בעיות שמקורן בעמוד השדרה כמו בלט/ פריצת דיסק, סקוליוזה, סאיטיקה ועוד. ניתן למנוע אי נוחות וכאבים במפרקים נוספים כמו ברכיים, כתפיים וזאת על ידי שינוי הדרגתי של הרגלי תנועה ויציבה שגויים והחלפתם באחרים נכונים ובריאים יותר.


השתתפות בשיעורים היא כמו יציאה למסע מרתק, וכל שיעור הוא כמו הרפתקאה חדשה או ביקור במעבדה. ניתן לצאת מהשיעור עם מתנה קטנה בכל פעם...לפעמים עם מידע אנטומי חדש ומסקרן, לפעמים עם תובנות אישיות לגבי הגוף ותנועתו ועוד ועוד...


אבל על פי רוב גם עם שקט, רוגע ומנגינה בלב – כי אם בתחילת השיעור הגוף היה כאוב, מתוח או עייף, הרי שבסוף השיעור הוא נהיה רגוע, הגב רך כמו פלסטלינה ואי הנוחות או הכאב נחלשו או נעלמו לגמרי. או כמו שאמרה לי מתעמלת נוספת: "השיעור שלך הוא כמו שיר"....


מחשבת הגוף מביאה איתה איכויות ששומרות על תחזוקת הגוף לאורך שנים, מרגיעה ומרוממת גם את הנפש.


אני ממליצה מאוד לבוא ולהתנסות כי זאת הדרך הכי טובה להתרשם.


להתראות, אילה כספרי מורה מנוסה ומטפלת בשיטת מחשבת הגוף


לטקסטים נוספים,ומידע מפורט חפשו אותי בפייסבוק

אילה כספרי- התעמלות בשיטת מחשבת הגוף

  1. מורה נפלאה לשיטה מופלאה

    מומלץ מאוד!

    ליאורה      01.10.14

  הוספת תגובה חדשה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של חוגל
לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.