חוגים - סדנאות, קורסים, הפעלות, שיעורים, פעילויות אתגריות ועוד.

מידע למפרסמים חדשים
מאמרים וכתבות

הכינו משפחתכם לחורףמאת: יניב שמעוני    02.02.11

  הוספת תגובה חדשה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של חוגל
לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.


 

  שלח לחבר

שלח את המאמר ל -




אפרט כאן מספר טיפים ועצות לחורף, אך קודם כל, חשוב לזכור דבר עקרוני אחד: כל אחד מאיתנו שונה. העצות שאתן כאן, יתאימו אולי לציבור הרחב, אך לא לכל אחד ואחד מכם. לכן, חשוב מאוד, במקרים של מחלות חוזרות ונשנות, או במקרים בהם אתם חשים כי טיפ מסוים אינו נכון עבורכם, להקשיב לעצמכם, ולהגיע לאבחון אישי ספציפי, שבמהלכו, יותאם הטיפול הנכון במיוחד בשבילכם.
שמרו על חום: כאשר אנחנו מאפשרים חדירה של רוח קרה לגוף, אנחנו מפרים את האיזון הטבעי שלו. חדירה של רוח קרה לגוף, מחלישה את המערכת החיסונית שלנו, שבתורה, חשופה יותר לחדירה של מחוללי מחלה. לכן, שמרו על עצמכם חמים ונעימים. לבשו בגדים חמים, ובמיוחד בעונת הסתיו, הקפידו לקחת אתכם משהו ארוך בלילות הקרירים.
עסקו בפעילות ספורטיבית: פעילות ספורטיבית מחזקת את מערכת החיסון, ואנשים שעוסקים בה באופן עקבי, חשופים פחות למחלות ומדווחים על שיפור מהותי במספר התחלואים. לכן, עסקו בפעילות ספורטיבית המתאימה לכם, מספר פעמים בשבוע, והקפידו על פעילות אירובית נמרצת.
שימו לב לתזונה: וירוסים וחיידקים אוהבים מצע מלא לחות. לכן, כאשר אנו אוכלים מזון הגורם לגוף שלנו לאגור לחות, כמו מוצרי חלב רבים, סוכר, קמח לבן ומוצרי בוטנים, אנו משמשים קרקע פוריה להתפתחות מחלות. כדאי לשמור על הגוף נטול עודפי לחות, להקטין או להעלים לחלוטין מוצרים אלה מהתפריט, להקפיד על דגנים מלאים, קטניות, אגוזים, וירקות מבושלים. מרקים הם פתרון תזונתי מושלם שגם מגן על הגוף. שימוש בירקות שורש מספק הגנה טובה על מערכת החיסון. אם נשלב במרק ירקות שורש, קטניות וירקות נוספים, הרי שאנו מגבירים את הסיכוי שלנו להיות בריאים וחזקים. מרקים ונזידים חמים, הם ארוחות חורף מחזקות. ומה עם מרק עוף קלאסי? הוא נהדר, כל עוד מדובר במרק אמיתי תוצרת בית, ולא באבקה נמסה.
תבלינים מחממים: הרפואה המשלימה נוהגת להמליץ על שימוש בתבלינים מחממים, כשקר. מי שקר לו בחורף, יכול ליהנות מקינמון מחמם, פלפל שחור גרוס, וג'ינג'ר. עם זאת, חשוב לשים לב, כי התפריט הזה עלול לא להתאים לאנשים שנוטים לסבול ממחלות חוזרות ונשנות, דווקא עקב חום פנימי גדול. לכן, אם אתם סובלים מקור, התבלינים הללו יכולים בהחלט לסייע, אך אל
טיפולים במגע ובדיקור: המעוררים הגדולים ביותר של מערכת החיסון, הם טיפולים במגע ובדיקור. הטיפולים מכוונים לנקודות המזוהות עם איברים פנימיים, ומאפשרים את חיזוקם. כמו כן, הנעת האנרגיה בגוף מנקודות עודף לנקודות חוסר, מסייעת לחיזוקו. הרפואה הסינית מזהה שלושה איברים עיקריים המהווים את שר ההגנה הראשי: ריאות, מערכת העיכול האחראית על מיצוי האנרגיה מהמזון והכליות- האחראיות על האנרגיה המולדת של האדם. הטיפול הסיני מטפל בחוסרים בסיסיים באיברים אלה, אם בדיקור, אם בתזונה ואם במגע. ואחרון חביב- הטיפול משרה רגיעה. הוא מעורר את הרוח והנפש, ומעודד יצירת אנדורפינים שגורמים להרגשה חיובית. מגע מעודד את הנפש ומחזיר אותה למצבה השמח המקורי ובכך מסייע לגונן עלינו מפני מחלות.
נסו להפחית מצבי לחץ: התמודדות עם מצבי לחץ, פוגעת במערכת החיסונית ובשלוות הנפש. אין ספור מחקרים הראו כבר את הקשר בין הגוף לנפש. לכן, פנקו את הנפש שלכם. הרשו לעצמכם לקחת זמן לעצמכם, לימדו טכניקות הרגעה והתמודדות נכונה עם לחצים. שמרו על עצמכם.
הדבר החשוב ביותר לשחרור מתח ולחץ, הוא קודם כל ההכרה כי זהו המצב שבו אנו נמצאים. כפי שנהוג לומר: ההכרה במחלה היא חצי הדרך לריפוי. כאשר נזהה שאנחנו לחוצים מדי, נוכל להתחיל לטפל בעצמנו.
אחת הסיבות העיקריות למתח, היא עודף מחשבות. חשיבה היא אמנם הסיבה בשלה נהוג לומר כי מותר האדם מהבהמה, אך גם בכמות המחשבות נדרש איזון. יותר מדי מחשבות חוזרות ונשנות על גורם בעייתי, גורמות למעגל של מתח שאינו מופג- בשל העיסוק החוזר ונשנה בו. כדי להרגיע את המחשבות, כדי להסיט את תשומת לבנו לדבר אחר ואת זה ניתן לעשות בשתי רמות:
הרמה הראשונית היא פשוט הסטת הריכוז מהמתח והגורם לו, למשהו אחר: אפשר לעשות פעילות ספורטיבית, לראות סרט שאנחנו אוהבים, לשמוע מוסיקה, או לעשות כל פעילות שלרוב מרגיעה אותנו. פעילות ברמה זו היא טובה כדי להוריד את המתח והלחץ באופן מיידי, אך היא אינה פותרת את הבעיה שגרמה למתח, או את דרך ההתמודדות שלנו איתו.
הרמה הבאה של ההתמודדות, היא הבטה פנימה והתמודדות עם הגורם למתח. קחו כמה נשימות ונסו להיכנס למצב של הרפיה. מתוך ההרפיה, ניתן להחליט כי אנו נתמודד אחרת עם הגורם למתח. אין כאן שינוי של הגורם או המציאות- הם עדיין קיימים, אך ניתן להחליט על שינוי בדרך שאנו מקבלים את המציאות הזאת: אותו גורם שהלחיץ אותנו, הוא כרגע פשוט עוד נושא שניתן לפתור. אין סיבה להילחץ, אין סיבה להימתח. ברוגע ובשלווה נגיע לפתרון

  הוספת תגובה חדשה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של חוגל
לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.