חוגים - סדנאות, קורסים, הפעלות, שיעורים, פעילויות אתגריות ועוד.

מידע למפרסמים חדשים
מאמרים וכתבות

המדיטציה- התבוננות בעולמות הרוחמאת: גיליה טואג    12.01.11

  הוספת תגובה חדשה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של חוגל
לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.


 

  שלח לחבר

שלח את המאמר ל -




עולם חיצוני ועולם פנימי.האיכויות של השקט והשלווה מצויים בעולמות הפנימיים, משם הם מקרינים החוצה אל חיינו.
בקבלה יש את ארבע העולמות : עולם העשייה, עולם היצירה עולם הבריאה ועולם האצילות, מעליו- השורש- אור אינסוף. יש המדברים על 13 מימדי הוויה. ומה מכל עושר זה מכיר וחווה האדם, בחיי היומיום??? זעיר מזעיר.
מכירים אנו את העולם התלת מימדי, מתוך שלושה עשר. חשבו, בעולם התלת מימדי אנו יכולים לראות אחד את השני, מכל הכיוונים ולחשוב שאנו מכירים. אם נראה צילום אחד של השני, עדיין נזהה- זהו עולם דו מימדי. אך אם ניקח את התצלום, אותו ריבוע מודפס על נייר ונתבונן עליו מהצד- נראה רק פס נייר- ולא יהה לנו מושג, מי המצולם- זהו העולם החד מימדי.
חשבו, הורדנו רק שני מימדים ואין לנו צל של מושג, על האדם, מראהו איכויותיו. נכון?
חשבו, מה אם דרך מדיטציה והתבוננות פנימה והכרת עולמנו הפנימי, ניווכח להכיר מרחב נוסף בנו- רק עוד שני מימדים- מה נגלה? אין לנו מושג! עולם כה עשיר מדהים עם איכויות רוחניות נשגבות, שלא היינו מעלים על דעתנו שיש בנו יכולות, איכויות ועוצמות מעין אלו. אלו הם הכוחות הרוחניים שבנו- המצויים בעולמות הרוח- הנסתר- וביכולתנו לגלותם! אלו המימדים הנסתרים שבנו.
איכויות רוחניות לדוגמא: - אור- אהבה- חיים-שמחה- שלווה- אושר- ראיה רוחנית- שמיעה רוחנית- טלפאתיה, יצירה= השראה ועוד איכויות אלוהיות, שביכולתנו לעוררם בנו ולבטאם בעולמנו. וזאת באמצעות המדיטציה- ההתבוננות פנימה.
מדיטציה- כלי לתקשורת מחודשת בינינו לבין העולמות העליונים, וזאת על ידי חישת דברים שאינם נקלטים בתפיסה הרגילה.
מדיטציה- התבוננות במנוחה, משמשת לקבל כוחות מהיקום, לריכוז כוחות בנו. וזוהי עבודה- בעולם הפנימי. היכולה להתבצע כאשר הגוף שוקט מעבודה ועשייה בעולם הפיזי. ככל שהאדם החווה מעמיק את מצבו הפאסיבי, הוא יכול להתקדם בעולם הרוחני, כפי שכתוב בשיר השירים: "אני ישנה וליבי ער". מנוחת החושים הפיזיים והשכל הפעיל, יכולה לאפשר התעוררות החושים הרוחניים.
מדיטציה- כלי לאדם להיזון מכוחות רוחניים. רוב האנשים מעדיפים להיזון ממך, האדם הקרוב הזמין.
מדיטציה- מומלץ לערוך מדיטציה תוך זימון ההשגחה הכללית וההשגחה הפרטית. איננו מכירים את כל הכוחות הנסתרים ועל כן יש לנהוג בתבונה ובחוכמה.
מדיטציה- מומלץ לערוך כיום בקבוצה, תם עידן המורים המתבודדים. היום יש לשתף בידע הרוחני ובמשאבים הגשמיים. מומלץ שיהה גם מורה או אדם שיכול להיות צינור לאור, המעביר כוחות, וגם מלמד אותך להיות עצמאי ולהרחיב את כלי התודעה שלך להכיל עוד אורות, בעצמך!
העולם המערבי, המודרני בו אנו חיים – שם את הדגש על העשייה בעולם החיצוני, הפיזי. אך שום דבר מן העולם הפיזי איננו יכולים לקחת עימנו, בעת שתעבור נשמתנו לעולם הרוח, כלום. דגש על העולם החיצוני, כמוהו כדגש על קליפת הפרי. אם הגרעין אינו מוזן- הפרי ייפול מהר. לא פלא שאנשים רבים חווים קשיים רגשיים, נפשיים ומנטאליים- כאשר אין רוחם מוזנת כראוי.
בעולם המזרח- יודעים כי חשיבות ההשקעה הנצחית, היא בחיים הפנימיים שלנו, במילוי גוף האור שלנו באור. להרחיב את הכלי כדי שנוכל להכיל עוד אורות עד שנהייה בעצמנו אור. הן זה יעודנו- להיות אור. ( להיות אור לגויים- מייצרת הפרדה- שאינה מאיכויות האחדות והאור. באור מסנוור, לא רואים דבר, לא רואים את הגופים ואת ההפרדות). ויש דרכים שונות למילוי האור בנו. דרך המדיטציות, התפילות, השירה הריקוד וכל דרך בה נוכל לבטא איכויות אלוהיות אלו שבו.
זוהי תכלית חיינו. יש לנו תכלית אישית שהגשמתה תביאנו לידי תיקון, גאולה שלמה. ויש תכלית שהיא חלק מתכלית כללית, שהגשמתה תביאנו לידי גמר תיקון. ריפוי הנשמה משורש הנשמה!!!
אחד הדברים החשובים במדיטציה- הוא לזכור שאנו מתמלאים באורות רוחניים, עליונים, כדי להביאם ולממשם בעולמות העשייה הגשמיים. בבחינת: רצוא ושוב , רצוא ושוב אני מלמדת את מדיטציית עץ החיים, שעיקרו- העמקת השורשים, לפני שענפינו ימריאו גבוה בשמים. ישנם הרבה טכניקות הרבה קורסים והרבה מורות\ים. אולם מומלץ שהמורה שתבחרו יהיה מחובר\ת למהותה\ו הפנימית, כך תוכלו להיעזר ולחבור למרכז הזך שבקרבכם, בקלות, אפילו רק מכוח השראת המורה.
אני מלמדת מדיטציות בשילוב עם דמיון מודרך: זהו כלי עוצמתי המשלב את הראיה הרוחנית שלנו עם כוח הכוונה התפילה והאמונה - מה שמאפשר לשינוי להתרחש!!!

  הוספת תגובה חדשה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של חוגל
לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.